torsdag 16 april 2009

Mera matematik

Anders borg, vår finansminister presenterade igår vårproppen. Var det någon mer än jag som tyckte att det lät lite väl "socialdemokratiskt" i den presentation som gjordes? Sedan var det lite kul att en fotograf lyckades fota Anders lilla fusklapp innan presentationen. Där kunde utläsas 35+9+15=60. Bra gjort av en finansminister!

Stefan Fölster heter en chefsekonom på Svenskt näringsliv. varje gång jag sett honom i någon intervju i tv har jag alltid uppfatta honom som ganska besvärad av situationen att stå framför en kamera. Men ofta är det han säger väldigt informativt och ibland väldigt träffande och det kan även vara lite retsam välriktad kritik vilket kan vara kul. På något vis verkar han trivas i situationen även om det inte ser så ut.

I dag läste jag att jag hade rätt i mitt antagande om vårproppen. Stefan Fölster sa nämligen följande:- Anders Borg är den bästa finansminister socialdemokraterna har haft.

Värdsklass,Stefan. Världsklass!

I allt detta är det bara en sak jag undrar. Varför sågar Östros vårproppen? Sitter det så djupt rotat i våra politiker att om man om man inte sitter vid makten måste man gnälla?

Inga kommentarer: