onsdag 28 januari 2009

Någon som vill åka med till Erbil?

Vid frukostrasten på jobbet i går bläddrade jag igenom Metro. Ibland känns det som om den tidningen verkligen är designad för att man skall hinna med att läsa den på just en frukostrast eller på en busstur till jobbet. Nu fastnade jag för denna annons från Aer Olympic. Snart kom frågan upp i huvudet, var ligger Erbil? Det står ingenstans i annonsen vart man hamnar. Jag frågade mina kamrater runt bordet om de sett annonsen och om någon visste var Erbil låg någonstans. Ingen visste. Detta måste undersökas. Jag ringde upp Aer Olympic och presenterade mig och sa att jag sett deras annons i Metro. Killen som svarade verkade först förhoppningsfull och lite stolt över att jag sett deras annons, men när jag sedan frågade vart jag hamnar om jag flyger till Erbil blev han mer frågande. -Jaa, vilket land hamnar jag i? frågade jag. - I norra Irak, blev svaret och i samma andetag kom frågan "-När vill Ni åka? "-Jag återkommer" blev svaret innan jag la på luren. Det känns som om texten: Flyg bekvämt och säkert med Boeing 737-800 snuddar vid falsk marknadsföring. Finns det något sätt att transportera sig till norra Irak på ett säkert sätt? Och jag tror inte jag återkommer till Aer Olympic heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske inte ens återkommer till Sverige!?