tisdag 12 maj 2009

Bankkund

Jag kan efter gårdagen konstatera att banker numera inte vill ha någon personlig kontakt med sina kunder. "-Besvära oss inte, använd internet om du vill något" skulle kanske kunna vara en ny reklamslogan. Jag ringde till banken för att kolla lite om att lägga om huslånen till en bättre ränta. "-Du får ringa vår låneavdelning i Piteå." Ok, tänkte jag. Någonstans skall det ju ligga. Ringde numret jag fått och fick då en telefonsvarare i örat som talade om att dom hade öppet mellan 8:00 och 16:30. Klocka var då 16:08. Lite lätt irriterad ringde jag tillbaka till det första numret och fick då prata med en kille som redan från början lät besvärad över att någon överhuvudtaget ringer och stör honom på jobbet. När jag märkte detta kunde jag ju inte låta bli att börja pressa honom lite på att jag minsann ville ha svar på mina frågor. Svaret blev då: "-Jag vet faktiskt ingenting." och jag kunde inte låta när han lägger upp en sådan straffspark. Jag svarade:"-Nej, det är tydligt det" innan jag la på luren. Nu funderar vi på att byta bank. Jag tror att Ebberöds bank är bättre än våran nuvarande.

2 kommentarer:

Joakim sa...

Jag får samma uppfattning. När man vill ha hjälp med något och ringer så ber de en alltid att komma in. Har förstått att syftet med det är att få sälja på nya produkter såsom försäkring eller fonder.

Om man inte är intresserad känner man att man besvärar de istället.

Gäller dock inte alla banker.

Johanna sa...

Bankerna är ett av de sämsta serviceinrättningar som finns, om man inte står med en hög pengar i famnen.