fredag 8 maj 2009

Inte bara ugglor som är kloka.

Jag har under ett par dagar funderat över vad jag skall ta mig till med ett talgoxepar. Dessa unga, kära bosättare tyckte att det var ett bra val att bygga bo allra längst ut i min hängränna, precis där överliggaren på taket sticker ut över hängrännan. Då får man ju tak också tänkte dom antagligen. Mitt bekymmer var ju att om det börjar regna tillräckligt mycket kommer kanske inte stupröret svälja allt vatten och då kommer de lyckliga tus bo med tillhörande ungar vara ett minne blott. Nu skall man ju inte underskatta tankeförmågan hos talgoxar eftersom paret nog har insett faran och har flyttat in under sista takpannan istället.En flytt på säkert en decimeter kräver nog ingen anmälan hos adressändring heller.

Igår regnade hela dagen så när jag kom hem var det bara att slänga ut gödlet till gräsmattan. Sedan gick det en timme och solen bröt fram. Jaja det får bli som det blir.

Inga kommentarer: