måndag 2 mars 2009

Mars månad

Då har vi kommit in i Mars månad som enligt mig är den jävligaste månaden på hela året. man kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. I går hittade jag några små knoppar snödroppar på slänten på baksidan av huset ochdå tänds ju hoppet om att våren är på väg. Idag kom snön tillbaka som den värsta käftsmällen. Sedan går det ett par dagar och man får upp hoppet om våren och jag kan ge mig den på att det kommer att snöa igen. Dessutom blir katterna i grannskapet helt galna (eller kåta) i Mars och skall skrika nätterna igenom.

Apropå katter. En tidigare granne hade en katt som fick för sig att mina karpar i dammen såg väldigt goda ut. Jag gick med bestämda steg ner mot katten och denna var ju inte smartare än att den trodde att jag skulle kela med den och la sig skönt tillrätta. Jag kan tala om att den blev väldigt förvånad när jag skickade i den i dammen så att den skulle fatta att den ger fan i mina karpar! Varje gång katten fick syn på mig efter detta gick den omvägar och nej, den tidigare grannen flyttade inte på grund av denna incident utan det var andra orsaker som kärlek på annan ort.

1 kommentar:

Lae i Nordtorp sa...

Tänk om man kunde sova fram till i början av april.