lördag 21 mars 2009

Solinsläpp

Förra sommaren märkte jag och Carina att solen inte kommer åt ordentligt på baksidan av huset. Vad stora träd kan bli på 14 år! Sagt och gjort så blev det trädfällning i Måndags av en kontakt som Svärfar hade och jag skulle plocka i ordning efteråt. Idag var det ju en fin dag för att elda upp riset. Vi kan nu konstatera att jag antagligen är norra europas sämsta pyroman. 10 liter bensin, 5 liter olja och 2 liter tändvätska samt ett besök av farsan ("- En van eldare som jag") senare är högen lite svedd i ena kanten. Som tur är är grannen överseende (riset ligger på han gård) så det kan ligga där och torka ett tag. Receptet på napalm någon?

4 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Kommer du ihåg vem som sågade för fjortan år sedan? Det gör jag

Jens sa...

Jajjamän det koms ihåg. Och jag kan meddela att om man börjar med vanlig björkved och gör en brasa som man sedan börjar lägga på i princip pinne för pinne så kommer man så småningom kunna elda upp allt ris. Det tog hela söndagen och lagom till det var en ordentlig hög med glöd kvar så kom regnet! Perfekt.

Anonym sa...

http://everything2.com/index.pl?node_id=33744

;-)

Anonym sa...

Från vilken planet kommer Kusinen?