söndag 9 januari 2011

Snöskred


Flera gånger under natten har jag vaknat av snöskred från taket. Hoppas att allt hinner rasa av taket innan det fryser till igen. Jag kommer heller inte att skotta förrän det är säkert att gå under. Snön är rätt tung nu. Körde i diket på väg till jobbet i fredags. Satt såpass hårt att jag inte kan ta mig upp för egen maskin. Blev till att ringa bärgare. Självrisk på 1200 kronor men jag har ju en extraförsäkring som tar självrisken. Eftersom bärgaren (antar jag) tycker det är jobbigt att vänta på utbetalningar från försäkringsbolag tyckte han att det skulle kosta 1148 kronor och fick jag stå för allt själv istället. Näst gång kommer jag att vänta tills bilen töar fram.

1 kommentar:

Lae i Nordtorp sa...

Även vi har under de senaste veckorna berörts av de tre problem du belyser.