tisdag 11 januari 2011

Stor humor

Satt och läste Aftonbladet i dag och började tokskratta. Det kanske är jag som har en skruvad humor, men jag drar storyn:
Julian Assange och hans advokat begav sig till tingsrätten i dag för att begära ändringar i den borgen som åligger Julian Assange. Han vill i samband med rättegången ha den flyttad till ett hus närmare domstolens lokaler. Detta för att lättare kunna ta sig dit och inte riskera att komma försent bland annat. Julians advokat Geoffrey Robertson gjorde ett uttalande i samband med dessa förhandlingar och jag citerar Aftonbladet:

"Den svenska åklagarsidan, genom brittiska statens representant, protesterade mot att Assanges representanter försett henne med ny dokumentation så sent som den här morgonen.

Men Assanges advokat Geoffrey Robertson uppgav att man gjort så för att undvika läckor till medierna."

Det finns tre olika scenarier rörande Geoffreys uttalande:
1. Han är en kille med stor humor.
2. Han gör uttalandet för att reta åklagarsidan.
3. Årets groda hoppar ur munnen på honom och han har inte aning om det.

Jag hoppas att Ni läsare ser humorn i detta precis som jag.

Inga kommentarer: