onsdag 16 april 2008

Mediadrevet har fått fart

Sådärja. Nu var drevet igång igen. Jag vill på inte på något sätt försvara den 42-åring som mördade Engla, men när tidningarna väl har fått en nyhet som dom kan tjäna pengar på tycker jag dom ibland är rent ut sagt för jävliga i sina försök att krama ur varenda krona ur en nyhet. De senaste dagarna har jag fått veta att 42-åringen har ätit pizza och druckit fanta av aftonbladet , att han kommit ut naken ur duschen (det brukar jag och de flesta andra göra hoppas jag) av expressen samt att han lastade sin lastbil på schenker (och..? Han var lastbilschaufför) av Borås tidning
ExpressenTV lyckades även (för ett par tusenlappar?) komma över en inspelning från en övervakningskamera på en bensinstation där han som dom i fin journalistisk anda konstaterar att: "Han köpte en doftgran till sin lastbil"

Vad blir det för stora rubriker i morgon? "42-åringen köpte 2 plopp och en Fibban på Frippes spel och tobak i Sveg efter mordet"

Jag bojkottar nu media i en vecka så kanske vi kan få lite mer normala rubriker som exempelvis "UNIK PROGNOS! Så blir vädret hos dig i sommar"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kan dom spinna vidare på " bästa sättet att banta". Det brukar vara gångbart, undras vad det kan vara nu...jordnötter?

Anonym sa...

Englas olycksöde ska vi inte glömma.
Men det finns bl.a. en familj i Arboga som inte har fått så mycket varmhjärtad uppmärksamhet.
De har inte fått tända ljus på uppmaning av kvällsposten.
När ska de få en hyllningssång som Engla fått?
O.s.v.