torsdag 3 april 2008

Nybörjare


Då har sonen,Dennis varit ute och övningskört för första gången. På vägen hem när jag återtagit ratten var det ganska tyst. Undrar om han eller jag var mest rädd. Jag skall ju villigt erkänna att det inte är speciellt lätt att vara lärare. När man kör själv kör man ju bara. Man tänker inte speciellt mycket på vad man gör utan det sitter i ryggmärgen på nåt vis. Nu skall man plötsligt sitta där och tala om allt:-Kolla backspegeln! Växla ner! Växla upp! Längre till höger! Jag tror nog att han kommer få ordning på körandet så småningom. Det är ju trots allt nästan 18 månader kvar till 18 årsdagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir alldeles tagen!!!!!
Det var ju "härom året"
som jag fick veta att denna "bilskollärare" skulle bli till.

Lae i Nordtorp sa...

Bilkörningen har väl Dennis i generna.Men när lappen är utkvitterad kanske han vill låna bilen när det är halt. Vad säger du då?

Jens sa...

@anonym:
Tydligen känner jag dig som är anonym,men det skulle vara kul om jag visste vem du var.
@lae:
Han är en ganska försiktig trafikant, det har jag sett när han kör moped. Hoppas han är lika försiktig med 2 hjul till att hålla reda på.

Anonym sa...

Jag är din moster!