fredag 19 december 2008

Kontanter

Det är sällan jag har kontanter i plånboken nu för tiden. Nu råkade jag få några hundra i kontanter och tänkte att när jag ändå ska in till stan så sticker jag in på banken och sätter in dom på kontot. Eftersom jag slutade jobbet på middagen i dag så var jag redan innan jag åkte in till stan mentalt förberedd på att det skulle vara ett mindre kaos, fullt med människor med något jagande i blicken. När jag till slut hittat en parkering och tagit mig in till banken får jag veta att banken minsann inte hanterar kontanter efter klockan 13! (klockan var 13.03) För ett antal år sedan fanns det en fråga som var: Vad gör man på banken efter klockan 3? Nu skulle jag vilja omformulera frågan till : Vad gör man på banken?

Electrolux sparkar 3000 anställda trots att jag och Carina stödköpt vitvara.

Idag såg jag solen i 5 minuter att lägga till tidigare 90 minuter på 3 och en halv vecka.

Lidl har den fräckaste reklamen för julmust just nu: It´s a must!

Stort reportage i senaste allt om mat: 13 köttbullar för julbordet. Räcker det med 13 stycken till ett julbord?

Ibland brukar jag kolla in på Flashbacks hemsida och hittade ett roligt upprop som jag hängde på. Efter en story på aftonbladet om en dam som gav en yngling ett rapp med käppen eftersom han trakasserade henne med att stoppa en massa körsbär i brevlådan blev hon dömd för ringa misshandel och 2000 kronor i böter. Flashback har ett upprop att skicka julkort till damen i fråga och det har jag nu gjort och önskat henne en god jul och gott nytt år samt att hon ska inte banga för att svinga käppen igen om det behövs. Flashbacks upprop Aftonbladets story Corren.se Skicka gärna Ni också.

Inga kommentarer: