måndag 29 december 2008

Otur?

Det verkar som om att man vissa dagar inte ska göra någonting alls utan bara hålla sig inne. Det började med att jag skulle köpa en DVD-brännare på Netonnet. Givetvis slut när jag kommer dit. Står i tvättkön på Volvo. Klart som korvspad att den går sönder när det äntligen är min tur. Siktar in mig på en parkeringsruta på Ica Maxi. En kärringjävel (man får säga så när man är arg och inga barn sitter i bilen) snor den framför ögonen på mig. Det hela upprepar sig en gång till fast då var det en 30-åring(kom inte på vad man kallar 30-åringar) i en stadsjeep med dubbla mobiler i öronen. (2 sådana där handsfree som krokar fast runt örat). Vi får se om jag klarar att tända en brasa i spisen nu eller om jag tänder på hela kåken.

Kom och tänka på en sak. Stadsjeep är inte det ett väldigt löjligt ord. Bilar som går under benämningen stadsjeep klarar inte att köra utanför stan? Eller? Varför är det då en jeep?

Inga kommentarer: