måndag 29 december 2008

Trollhättan

Dennis och hans kompis Timmy undrade om jag kunde köra dom till Trollhättan i går. Visst, vädret var fint så det kunde jag väl göra. 5 kilometer innan Vårgårda träffades vi av en vägg av dimma och den lättade inte förrän 5 kilometer innan Trollhättan. Det är jobbigt att köra i sådant väder. Efter att grabbarba handlat sina kläder på en butik som heter yunkyard blev det en hamburgare på Max. Utanför fanns det en liten lekplats som Max hade satt upp och på denna satt en skylt (Attans att jag raderade bilden av misstag) "Anpassad för barn 7 till 11 år. Annars i målsmans sällskap."
Jag sa till grabbarna att det var tur att jag var med om dom ville leka på lekplatsen. Eftersom dom är 17 år så måste ju jag vara med, eller? På hemfärden låg dimman kvar på samma ställe utan att den rört sig en millimeter eller lättat. Konstigt.

Inga kommentarer: