lördag 13 december 2008

Pensionering


Tvättmaskinen har efter 14 års tjänst i residenset i Bosnäs nu lämnat in och väntar på transport till ättestupan på Lusharpan. Om man tänker på hur mycket som tvättats i denna kan det vara ok att byta efter såpass lång tid. Om maskiner har en själ vet jag ej men det verkar lurigt för Carina nämnde att vi kanske skulle kolla på en ny maskin i mellandagarna på rean och så gick den sönder två dagar senare. Precis som om den gav upp när den fick höra att den eventuellt skulle bli ersatt av en ny fräsh maskin.

I kväll serveras det traditionsenligt sill, färskpotatis, gräddfil och gräslök. Till detta blir det öl och snaps. Därefter blir det jordgubbar och glass. Lite senare intas det gin och grapetonic i soffan. Andra lördagen i december har denna måltid intagits i flera år nu och vi tycker det är skönt med lite "sommarmat" innan det är dags att ge sig på julbordet i slutet på nästa vecka. Jag kan verkligen rekommendera jullunchen på 2 kockar i Viared. för det facila priset av 150 kronor får man ett julbord som innehåller allt ett julbord skall innehålla och allt lagar dom själva. Och då menar jag allt. Jag tror att dom till och med gör prinskorvarna själva. Rekommenderas varmt.

1 kommentar:

Lae i Nordtorp sa...

Jag lovar att nästa maskin inte håller tretton år. Vår första blev dubbelt så gammal av den enkla anledningen att reparatören varje gång den gick sönder sa, laga den för du kommer aldrig i närheten av den kvalitén med en ny. Så vi betalade säkert två nya maskiner i reparationskostnader under de 26 åren. Om det var smart eller ej får vi aldrig veta.