söndag 22 februari 2009

Huvudet under armen?

Man kanske skulle satsa på en politisk bana. Jag blev riktigt förbannad när jag läste denna artikel på Svd. Hur kan man ens komma på tanken att dra in pengar inom sjukvården på detta sätt? Några reflektioner:
1. Slarvar vården medvetet?
2. Om vården nu skall stå för kostnaderna, hur många färre operationer har dom då råd med med tanke på sin budget?
3. Minskar vårdkön när det inte finns pengar till operationer?
4. Kommer samhället i stort spara pengar om vårdkön inte minskar?
5. Vad skall Stockholms läns landsting göra med pengarna som dom inte behöver betala ut?

Nu ska jag använda min aggression till att flytta lite tung blötsnö istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För ett tag sedan gick larmet om den undermåliga städningen på sjukhusen.
Undras hur det gick med den skandalen?

Jens sa...

Kan man undra. Men så länge vi inte får en sjukvård som fungerar likadant som i USA får man väl vara glad. Jag tänker då på filmen sicko av Michael Moore.