söndag 1 februari 2009

Tempotorsk, eller?

Jag och min kära sambo åkte i eftermiddags och hälsade på våra före detta grannar som numera bor i Viskafors. Eftersom kvällens middag skall bestå av langos behövde vi köpa en jäst på vägen och då passar det ju bra att göra detta på Tempo i Viskafors. Vi visste att affären stängde klockan 18 så vi åkte hemåt precis innan och när vi svänger in på parkeringen så kör Ekot igång på radion och klockan är således 18. Eftersom vi nu missade denna SÅÅÅ viktiga deadline fick vi inte komma in i affären för att köpa våran jäst. Fröken näsvis kunde inte ens tänka sig att hämta en jäst för hon hade minsann loggat ur kassan och det var ju sååå besvärligt att logga in igen. Vi sa att hon kunde få en femma (en jäst kostar en krona) och hon kan slå in den i morgon. ICKE! Jag kan meddela att Ica maxi har jäst för en krona och om så Tempo i Viskafors är den sista affären i norra europa som har jäst kommer jag att åka någon annanstan att köpa denna om jag behöver jäst i framtiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det med langosarna?
Fick ni någon mat?

Jens sa...

Jodå. Det blev langos, men något svar från Tempo har jag ännu inte fått trots att jag mailat dom om händelsen så man får väl anta att dom tycker att dom gjort rätt.

Anonym sa...

Dom såg tydligen inte dig som en viktig jäst...flåt gäst i affären. Inte kund heller tydligen. Om de haft den rätta gnistan hade dom naturligtvis sagt: Själklart fixar vi det! Hur många paket behöver Du? Och fått bra goodwill på köpet. Men eftersom allting slår tillbaka igen så kan du vara tämligen övertygad om att expediten ganska snart hamnar i en liknande situation och tror du att hon får hjälp då? Icke.