fredag 20 februari 2009

Nu är det nog!!

I gårdagens Metro gick att läsa följande artikel. Till att börja med vill jag förklara att jag inte på något sätt är homofob eller för den delen har några dragningar till att själv vara homo. Men jag kan inte accepetera att homosexuella vill ha egna dagis,fritis,vårdcentraler eller äldreboende! Någonstans känns det som om homosexuella vill ha allt som vi "vanliga" har men att dom inte nöjer sig med det utan skall ha lite mer. Om homosexuella människor vill att samhället skall acceptera dom som dom är så är det nog fel väg att gå att stänga in sig i en egen värld som detta verkar handla om. Visst, jag kan förstå att det kan vara jobbigt att bli accepterad i vissa kretsar, men det kommer att ta tid innan homosexuella kommer att bli accepterade i hela samhället och det här är absolut ingen genväg dit.Vad händer om jag jag skulle gå ut i media och kräva att min vårdcentral är homofri?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle antagligen få en massa obehag. Nä, i dagens samhälle gäller det att vara i minoritet. Då ska man kunna kräva allt för då är det synd om en. Men bara om etablissemanget tycker att de kan vinna något själva på att "ta dig i försvar". Alla ska då rätta sig efter vad minoriteten önskar. Suck.

Jens sa...

Tänk vad många vårdcentraler vi skulle kunna ha. En för asiater, en för vänsterpartister, en för vänsterhänta, en för ornitologer, en för ....