torsdag 16 december 2010

Investeringsbeslut

Ska jag stå ut en vinter till utan snöslunga? Starka funderingar på att införskaffa en sådan ganska snart. Jag undrar om det finns något som är så f-bannat tråkigt som att flytta på snö. Det påminner mig om ett reportage i programmet Landet runt som sändes för ett antal år sedan. Det handlade om en man i Ö-vik som hade sålt allt han ägde, sagt upp bostaden samt sagt upp sig på jobbet. Han hade införskaffat en större båt och skulle nu lämna Sverige för att börja köra sjötaxi med båten i Thailand. Han visade stolt upp båten för reportern och visade alla faciliteter ombord. Efter ett tag ställde reportern frågan:-" Vad får en människa till att släppa all trygghet och satsa på en sådan här grej?" Svaret kom direkt och utan tvekan i rösten:-"Jag har skottat färdigt.JAG har skottat färdigt" Sedan log han bara. En sån här dag förstår jag honom till fullo.

1 kommentar:

Lae i Nordtorp sa...

Klokt beslut! Men det är tungt att köra slunga också. Jag skulle ta båten till medelhavet för det är för varmt och fuktigt i Thailand.