söndag 8 juni 2008

Sport

Nu när fotbollsEm dragit igång och tidningarna översvämmas med artiklar om det Svenska fotbollsandslaget utan att dom överhuvudaget ens har spelat än kanske det är dax att titta lite på sporter som inte får så mycket spaltmeter. Brittiska mästerskapen i ostrullning avgjordes förra helgen. Jag har ingen aning om vem som vann eller hur man vinner, men det går ut på att man sätter en hel rund ost i rullning ner för en brant backe och sedan tror jag att man skall springa efter osten och den som kommer först vinner. I vilket fall ser det ut som om dom har roligt. Länk här. Jag kommer ihåg att jag en gång slog på Tv:n under OS i Barcelona 1992 och kom in i ett velodromlopp i cykel. Mina kunskaper i denna sport är ganska begränsade, men där cyklade 40 man i en stor klunga runt runt varv efter varv när kommentatorn plötsligt utbrister:- "Nu har dansken 40 poäng. Det är ointagligt!" Jag såg inte att nån spurtade eller att det hände något annat. Jag såg inte ens vem som var Dansk. Sedan dess tittar jag inte på velodromcykling.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte jag heller.
Men det är skönt och trevligt att cykla till husbehov, utan några krav på att man ska prestera nåt.
Till sjön för att bada t.ex.