lördag 30 augusti 2008

Bilar


Tog en tur till Hofsnäs i dag där det var sportvagnsträff. Perfekt i det vackra vädret. När jag gick runt där stötte jag på en kille med en Renault Alpine och det första han sa till mig var att den här är du för stor för att komma i. jag var då tvungen att påpkea att jag i yngre år lyckats med konststycket att klämma in min lekamen i en hundkoja tillsammans med 6 stycken däck till en Volvo. Killen tyckte att det lät fantastikt och jag fick provsitta hans bil. Skall väl villigt erkänna att jag inte skulle kunna tänka mig någon längre tur, men in kom jag. Anledningen till turen i hundkojan var att två av däcken på min Volvo 140 som jag hade i min ungdom av någon anledning som jag inte kommer ihåg var punkterade och jag lånade kompisen Mickes hundkoja för att hämta två däck som en tredje kompis hade liggandes. Väl där uppstod diskussion om vilka jag skulle ha och om jag skulle byta alla fyra så det var bara att stuva in allt och åka tillbaka till Micke. Det såg kul ut när jag kom tillbaka sa Micke.

Jag skulle väckt grabben och slitit med honom på träffen egentligen så att han kunde lära sig något om bilar. När jag kom hem så visade jag Carina en broschyr på nya Fiat 500 som jag tycker är snygg. Kommentaren från Dennis som jag endast mötte med tystnad var "-Fiat är en Fransk bil,va?"

Ut i solen och njuta det blir nog inte många varma dagar till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad FIAT betyder?

Jens sa...

Fabbrica Italiana Automobili Torino eller möjligtvis Fruktansvärt I Attans Tuff

Anonym sa...

Jag förstod att du visste det!
Jag har nyss lärt mig det på gamla dar.