fredag 8 augusti 2008

Konsert


Jag och Carina tog en tur till Halmstad igår för att se Lars Winnerbäck. Efter att vi lämnat bagaget hos bekanta i Halmstad och en fantastiskt fin eftermiddag med 23 grader och solsken åkte vi till Brottet på väg ut mot Tylösand. Jättemysig stämning med en blandad publik från nyfödda (faktiskt en månad gammal) till äldre pensionärspar. Hela familjer satt och hade picknick innan konserten. Som förband såg vi Markus Krunegård och Miss Li. När väl Lars Winnerbäck skulle uppträda öppnade sig himlen i skyfall av sällan skådat slag.Som tur var fick vi plats i cafetältet. Men det lugnade ner sig och slutade helt. Cirka en och en halv timme in i konserten såg jag i ögonvrån hur det börjar åska ute över havet. Jag och Carina skulle åka buss tillbaka till våra bekanta så jag sa att vi åker nu innan det börja åska ordentligt. Eftersom klockan var omkring halv elva och det forfarande höll sig över 20 strecket på temperaturmätaren kändes det som att det kunde börja åska ordentligt. Vi kom med en buss ganska snabbt in till stan och när vi stod på busstationen blixtrade värre än jag någonsin sett. När vi väl kommit hem till Snöstorp som området heter där våra bekanta bor och klivit in i huset kom REGNET. Innan hade det bara åskat, men inte regnat så man kan säga att vi hade tur.

Inga kommentarer: