söndag 30 november 2008

Födelsedagsfirande

Gårdagskvällen blev en kväll att fira morsan ( Carina gillar inte att man säger morsan, hon säger mamma, men jag har alltid sagt morsan och kommer alltid att säga morsan) som numera uppfyller de kvalifikationer som PRO har för ett medlemsskap. Förutom ett presentkort så att hon nu kan köpa ett par riktigt fina vandrarkängor fick hon även en spik av mig. Detta eftersom hushållet numera innehåller två pensionärer och det vet ju alla hur illa ställt det är ekonomiskt för alla dessa kan det ju passa med lite reservproviant att koka soppa på.

I övrigt ligger två tredjedelar av min egen familj fortfarande sjuka och jag har själv kännt mig lite snuvig idag. Hoppas att lite honung i teet sätter stopp för för vidare utveckling av denna snuva. Jag tror jag skall gardera med en gin och tonic för säkrhets skull. Jag kan bjuda på ett drinktips för Er som vill ha: Arjeplogschampagne. Hembränt i Sodastreamern.

Skål

1 kommentar: