måndag 10 november 2008

sjuk

Det fanns en reklam för ett antal år sedan där det satt en kille och sa: Ni kvinnor snackar om att föda barn, då har ni aldrig haft en riktig förkylning. Så känner jag mig i dag. Helt täppt i näsan, lite svullen i halsen och allmänt seg.

Ett tidigare blogginlägg (4 november) talade jag om en ny ekonomisk stormakt i form Kina. saxat från text tv:
133 SVT Text         Måndag 10 nov 2008
UTRIKES Publicerad 9 november

Kina lägger enormt krispaket

Kina presenterade i dag ett enormt
stimulanspaket för att dämpa effek-
terna av den internationella
finanskrisen. Det kinesiska stimu-
lanspaket är värt motsvarande
4.650 miljarder kr fram till 2010.

Satsningar på infrastruktur i form av
nya vägar, järnvägar och flygplatser,
utbyggnad av kraftnätet, insatser för
att stärka jordbruket och service-
sektorn ska se till att hålla landet
i gång även när exporten viker.

Kinas ledare hoppas kunna ersätta
utländska konsumenter med inhemska,
rapporterar nyhetsbyrån Nya Kina.

Man kanske skulle satsa på en karriär som spågubbe.

1 kommentar:

Lae i Nordtorp sa...

Krya på dig. Det är nog en Sandhultsbakterie då jag känner mig likadan.
Det bästa med att vara spågubbe är att man enkelt kan ändra sig från toppen till botten och alltid ha rätt.