torsdag 27 november 2008

Hemma i Svedala igen!

Jag ber om ursäkt om jag inte uppdaterat på ett tag, men man har läst om tjuvar som slår till när man skriver på bloggen om att man rest bort så därför blir det lite nu istället när jag kommit hem. Familjen har varit i Egypten och där var vi i Sharm el sheik i en vecka. Det var inget vidare! Eftersom Carina blev sjuk redan tredje dagen och har legat på hotellrummet mest hela tiden så har ju jag själv inte haft lust att hitta på saker. Jag har väl legat vid hotellpoolen och några gånger har jag gått till stranden och snorklat i det fantastiska vattnet. I övrigt har jag sett till att Carina haft vatten att dricka och att hon petat i sig en toast emellanåt. Annars får man väl säga att Egyptierna är ett trevligt folk som gärna ställer frågor om vad man heter och var man kommer från på ett intresserat sätt utan att vara påstridiga på något sätt. Flera ur hotellpersonalen frågade ofta hur det var med Carina och hoppades att hon skulle krya på sig. Mera bilder från redan kommer senare. Nu skall jag ut och njuta av solen och värmen... Oj var visst tillbaka hemma

6 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Välkommen hem.Hoppas Carina kryar på sig. Det är ett elände med tarmfloror som vi inte är vana vid. Men nog var det kul att snorkla lite? Köpte du en engångsundervattenskamera? Det gjorde jag och en del bilder blev riktigt bra, men när jag försökte lägga ut dem på bloggen blev det inte alls bra. Vet du för resten vad aphosyer är?

Jens sa...

aphosyer? Hmmm.. den gick jag bet på.

Anonym sa...

Om jag säger tronif istället

Anonym sa...

Vad snackar dom om?

Jens sa...

För den oinvigde anonyma har jag och Lae rett ut detta under kvällen. Vi pratar ordverifieringen som måste fyllas i när man kommenterar bloggar. entlecub till exempel

Anonym sa...

Vilka djupa filosofiska resonemang!
Jag föreställer mig en härlig akademisk gemenskap , som man kan avundas !