fredag 28 november 2008

Mera bilder

Här kommer lite bilder från Egypten resan. En kul grej som hände på flygplatsen var att när vi åkte bussen ut på flygplattan stod det ett tiotal plan uppställda på rad. Ett av dom var Kungen av Jordaniens privata plan. Mycket smäcker kärra får jag säga. Dess totala motsats stod parkerad bakom vårat plan. Ett urgammalt Aeroflotplan som fortfarande hade hammaren och skäran kvar på sidan. Jag fick en inre bild om 250 buttra ryssar med cigarettfimp i mungipan som sitter i stolar med sånt där skyddspapper som sitter över nackstödet som är så där äckligt solkigt gula. En flygvärdinna som har en matchvikt som 2 flygvärdinnor på ett svenskt plan och serverar halvsvampiga piroger och vodka. Men jag har inga fördomar..eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteotäcka bilder. Jag är inte alls avundsjuk....jo visst är jag. Men jag gläds med er att få uppleva Röda havet med alla fantastiska fiskar. Däremot unnar jag ingen att råka ut för Faraos hämnd. Det är svårt att klara sig ifrån den. Hoppas att den har släppt taget!

Jens sa...

Faraos hämnd börjar ge med sig, men inte helt borta. Den blygråa himlen som vi dras med i Sverige kommer väl att ta de sista resterna av denna sjukdom inom kort.