fredag 9 maj 2008

Gevalia.När du får oväntat besök!


I morse på väg till jobbet var det en älg som fick för sig att han/hon skulle springa in i min sidoruta. Vet inte om älgen vill ha lift eller så, men tyvärr hade jag ingen termos med kaffe med mig och bjuda på som man skall ha vid oväntat besök. Kul också att få veta hur högt i kurs man står hos en del arbetskamrater. Jag citerar Jimmy när jag berättade vad som hänt: "Hur gick det med älgen? Hur gick det med bilen? Är du OK? " Jag personligen kanske hade ställt sista frågan först om någon av mina arbetskamrater råkat ut för samma sak. Anna var ännu värre, hon ställde enbart första frågan. Jag pratade inte med henne mer idag.

Nu väntar vi bara in Carina så skall vi tända grillen och äta lite gott och skölja ner det med en Mariestads 5,3 och eventuellt fortsätta med en grogg bestående av lite absolut päron, en skvätt lime och Sprite. Kan rekommenderas!

Hejsansvejsan

2 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Hurs, de kunne gått riktit gaert! Himla tur att du klarade dig.

Anonym sa...

Lelle pajk!
Jag tänkte precis detsamma som Lae.
Tur att det inte var övningskörning med Dennis!