söndag 11 maj 2008

A-laget


När jag ändå har ångan uppe kan jag väl fortsätta kritisera Svensk "foopoll". De flesta förbundskaptener anser (tror jag) att när de representerar sitt land skall de vara representabelt klädda. Många är det även på klubbnivå. Exempelvis Magnus Haglund i Elfsborg, Sven-Göran Ericsson i Manchester City för att inte tala om alla tränare i Italien. När det gäller Sveriges Förbundskapten kommer han insläntrande med händerna i byxfickorna i en träningsoverall! Ställ en folköl bredvid honom på avbytarbänken och bilden skulle kunna vara tagen från en bänk framför Tempo i Norrköping eller i en park i Örebro där de övriga A-laget sitter. Skall man representera sitt land anser/kräver jag att man skall vara propert klädd och då kan väl det inte vara så svårt att kränga på sig den kostym som Svenska fotbollförbundet tar fram till landslaget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig!
Men huvudsaken är att inte IFK vinner i morgon!

Anonym sa...

IFK tog stryk!!!!!
3-0 till Elfsborg!