torsdag 29 maj 2008

Datakrångel

Har inte skrivit på ett par dagar. Jag köpte ett nytt moderkort till datorn och var då tvungen att riva isär den gamla. Eftersom det nya kortet var det första i Sverige och ett av de 100 första i världen var det lite svårt med supporten. Jag fick inte igång kortet och fick till slut bygga ihop den gamla igen. Nytt försök göres när det börjar regna. Nu känns det viktigare att vara ute i solen och njuta.

Jag är lite bekymrad. Det mesta har nästan blommat över, men jag tror inte jag har sett så lite humlor, bin och getingar någon gång innan. Kommer några blommor att pollineras överhuvudtaget? Får väl se lite längre fram om det blir något på äppelträd och päronträd.. Förresten om det är någon som vet när man skall beskära päronträd får ni gärna lämna tips på det. Har för mig att det inte var när allt annat skall beskäras.

Inga kommentarer: