lördag 3 maj 2008

Kalas!

Eftermiddagen tillbringade jag och Dennis i Nordtorp hos morbror och moster tillsammans med övrig släkt på ett kombinerat sent födelsedagsfirande och sent dopkalas. Mycket trevligt med god mat och tårta. Tack så mycket!

Jag berättade även om min lyckade tur till den nya matvaruaffären i Borås. Jag hade fått order av Carina att köpa glutenfri mjölmix eftersom vi skulle få besök på eftermiddagen där en gäst var glutenallergiker. Kanske inte det smartaste valet att åka till en affär som man inte har varit i innan, men jag hittade fram till gången med mjöl och letade hylla upp och hylla ner efter glutenfritt mjöl men ack nej. Efter att ha stått i gången 10 minuter och letat gav jag upp och lyckades rycka tag i en som arbetade i affären och frågade med kanske en viss irritation i rösten:- Var har ni glutenfritt mjöl? - I gången med knäckebröd. svarade killen som om det var helt självklart.
Varför tänkte jag inte på det.

1 kommentar:

Lae i Nordtorp sa...

DU har en trevlig moster. hälsa sköterskan...............