lördag 3 maj 2008

Mobiltelefonfuntioner

Jag har länge varit förundrad över vad man kan göra med mobiltelefoner nu för tiden. Man kan ringa(ja än så länge) skicka sms,mms,ta bilder och mycket mycket mer. I höstas när min gamla mobil lämnade in tänkte jag att jag skulle slå till med något riktig avancerat. Valet föll på en Nokia N95 som innehöll det mesta man kan tänka sig. Det coolaste i mitt tycke var ju att den innehöll GPS. Inte för att jag behöver det speciellt ofta men ändå. Nu ett antal månader senare hittade jag fliken kontor i menyn som jag inte tittat i tidigare. Där fanns kalkylator och möjlighet att läsa worddokument bland annat. Samt en mycket nyttig funktion: Streckkodsläsare! Vad skall man ha den till? Eftersom den bara läser ut själva datakoden och fråga om den skall ringa upp numret den läst ut ser jag ingen som helst nytta med den. Undrar vad som händer om man ringer numret på ketchupflaskan i affären? blir man kopplad till Heinz kundcenter då?
Tror att jag skall mejla Nokia och be att i nästa mobiltelefon vill jag ha en inbyggd stektermometer så jag kan slänga in mobilen tillsammans med steken i ugnen så kan mobilen ringa upp mitt hemnummer när steken är klar.

Inga kommentarer: