torsdag 17 juli 2008

2 busshistorier på 2 dagar!


Västtrafik hade den stora givmildheten att låta posten dela ut höstens tidtabell idag. Jag skall ju villigt erkänna att jag inte är någon frekvent besökare på dessa fordon eftersom bussarna inte vill köra när jag vill åka. Mina arbetstider är nämligen 05,55 till 14,50 och så tidigt tänker inte några busschaufförer åka till Bosnäs. Om jag nu mot all förmodan hade tänkt att jag skulle ta bussen och vill veta när bussen går skulle det nog fungera bättre om jag fick en busstidtabell över Sjuhäradsbygden och inte över Skaraborg. Jag kan mycket väl tänka mig att det är trevligt att åka buss 159 mellan Vara-Tråvad-Kvänum eller varför inte linje 132 mellan Lidköping-Spiken som går via Läckö slott, men sannolikheten att Västtrafik får se mig lösa biljett (gör man det fortfarande?) på dessa linjer finner jag föga troligt. Om nu någon på Västtrafik skulle läsa min blogg så kan jag tipsa om att jag skall till Halmstad i början på augusti om ni skulle ha en tidtabell över Halland liggande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett så vackert hem du har!
Stenläggningen är jag mycket imponerad av , tro mig!

Jens sa...

Den har jag lagt själv. Och faktiskt rätt stolt oxå

Anonym sa...

Jag vet att du har lagt den själv , och jag har sett den i verkligheten.